Benátky SMS 28.9.2011

30. září 2011 v 11:23 | ZT |  Závody
Benátky: náročná trať, dobrý povrch, zcela ale nevhodná pro třídy Veterán a Hobby.
Co mají za smysl závody, kde náročný dvojskok, skáče jeden veterán a dva jezdci z tříd hobby. Nevěřil jsem varování několika jezdců před měsícem, musel jsem se přesvědčit sám. Věřil jsem, že se na podnik SMS, vše trochu změní. Bohužel nestalo se tak. Sanitka stíhala sanitku, až došlo i na vrtulník. Myslím si že smyslem přeborů v třídě hobby je postupně přivést jezdce do třídy MX2 v použitelném stavu. Začínám o tom silně pochybovat.
Vše začalo už v tréninku veteránů: jezdec srazil přihlížející zdravotníky, stáli v nebezpečném místě s praporkářem. Výsledek: zlomená noha řidiče sanitky, otřesená paní doktor.
Samotné závody to už šlo vše ráz na ráz:
První runda hobby MX 2 chumel jezdců v počtu 36.
Kontakt ve vzduchu, následné vystoupení ze stroje. Přes hluboké koryto není kam utéct, zatím jsem se jenom kousl do jazyku. Snažím se utéct po čtyřech pryč, najednou bolest v pravé noze.
Tak to viděl Tomáš. Jak to vidím já? Jeden kluk v nemocnici s přeraženými kostmi v pravém lýtku, druhý za mnou přišel nešťastný v depu s vysvětlením a omluvou. Oči plné slz, co je s Tomášem? Neměl jsem kam uhnout, nezlobte se, je my to hrozně líto. Co na to říct? Vypravím ze sebe ,, nic si z toho nedělej, stalo se, mohlo to být klidně obráceně". Tomáš s mámou v nemocnici, já zatarasený se vším v depu. Abych nemyslel na to, co se stalo, koukám na druhou rundu, nešťastný kluk dojíždí na konci. Je mě jasné jak mu je. Vše má pokračování v rundách veteránů, nestačí sanitky, přilítá vrtulník. Podezření na zranění páteře, depem se plouží další jezdec z třídy Hobby open. Zlomená klíční kost a dva prsty na pravé ruce. Dalšího veterána nalézají pořadatelé, až na upozornění jezdce veterána st. č. 15.
Leží nepovšimnut na trati s protrženou plící a zlomenými žebry. Praporkáři vykuřují v klidu před lesíkem.
Před vyhlášením se dozvídám z reproduktoru nad tratí, že bylo trochu úrazu, ale že to k motokrosu patří.
Ano je to nebezpečný sport a úrazy se opravdu stávají a stávat budou. Proč jim ale chodit vědomě naproti, proč nepřipravit trať aby odpovídala výkonům závodníků. Proč nevyškolit praporkáře, aby věděli alespoň co s praporkem a nechovali se jako na dovolené (viz snímek). Měli jsme strach ze Stříbra a skoku přes silnici. Proti Benátkám pohoda, široká trať, zvládnutelné skoky a vzorné dopady, také minimum úrazů. S praporky věděli lidé, proč je mají v ruce. Na trati v Benátkách mohou jet závody závodníci s vyšší výkonnostní třídou. Bohužel pro pořadatele, jich nestojí vždy čtyřicet na startu, jako hobíků (startovné). Mám jenom obavy, aby nám nakonec neprořídly i řady hobby, zatím je jich nejvíc. Držím všem palce, aby měli čas se ve zdraví dostat svými výkony do třídy MX 2.
Tomáš je rozhodnut přes všechny úrazy pokračovat, moje jistota doprovodu a financování jeho nadšení je hodně nahlodaná. Hororů mám plnou televizi. Co je ale rozhodující já horory nemám rád!!!!!
start Hobby MX2
praporkář
praporkářka na dovče
podezření na zranění páteře
to nemám na závodech rád






 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 GP GP | 30. září 2011 v 16:34 | Reagovat

V benátkách jsem jel MX2 klukum přeji brzké uzdravení.kdyz jsem videl vrtulník radeji jsem jel na jistotu a byl rad za zdraví.Trat naročna nic pro hobba a veterán.Ale:když jsem začínal cca 10let zpět v krajským přeboru to z lesa skákalo cca10 lidí teď každy hobík tam jede jen aby to skočil.je to třída kde ty kluci sedi první rok na moto a hned se snaží skákát.Nikdo z nich to neskočí rovně natož aby věděl kam a na koho dopadne.Myslím že by měli dát tuto třídu na jednoduché tratě ale nezjednodušovat trate kvuli nelibosti hobby tříd.Z třídy Veterán mám pocit že si potřebují nahonit to co v mládí nezvládli.

2 závodník závodník | 1. října 2011 v 10:43 | Reagovat

Taky jsem závodil v Benátkách, dvojskoky skákat neumim tak jsem je neskákal, ale bezpečně jsem je projížděl
a závody jsem si dost užil, perfektně připravená trať nakropená atd. při rozpravě jsem neslyšel jedinou připomínku cca od 140 jezdců.
Vhodnost nebo náročnost tratě podle výkonosti jezdců je dost zvláštní teda spíš nespľnitelná pro někoho mohou být dost náročné  tři zatáčky na louce ....
Myslím že jsem neslyšel nikoho přemlouvat aby v Benátkách závodil , každý má volbu zda chce jet nebo ne a hlavně by každý měl zvážit svoje jezdecké dovednosti a pokud v životě neviděl delší skok než je motorka a hned by chtěl lítat jak Petr Bartoš  tak to většinou dopadne špatně.
Hodnocení pořadatele od  někoho kdo má za sebou uspořádání několika podniků MS , pořadatele určitě potěší.
Ještě k sešměšňování například praporkáře který si po  pěti hodinách stání  na jednom  místě sednul  , může
napsat někdo kdo vůbec nikdy si takovou věc nezkusil a do všeho jen kecá .
Všechny urazy co se staly byli jen a jen zaviněny chybou závodníků.
MSB Team udělejte si drezy fotky 10 cm nad zemí , stránky jak největší team MS, a do každého rejpejte až všechny co pro motokros něco dělaj naserete a budete si  jezdit na Markétě.

3 msb-team msb-team | 3. října 2011 v 11:08 | Reagovat

[1]:Diky za názor, GP. Myslim nezjednodušovat tratě ale vybírat sjízdnější pro hobíky, vždyť si může po odjetí v hobíkách, zažádat o licenci B a jet tratě i závody náročné.
Díka za přání k uzdravení.

4 msb-team msb-team | 3. října 2011 v 12:04 | Reagovat

[2]: Co k tomu to komentáři dodat? Přijet si projíždět skoky a tim si užívat, nevím co na to říct a podepisovat se závodník???Vůbec nechápu kam závodník míří se zesměšňováním praporkáře. Naopak ty přeci nejvíce zodpovídají během jízdy za závodníky, podle jejich mávání se přeci řídí. Myslím si že ale praporkář sedíci na trati je prostě nanic.Rundy nejsou tak dlouhé a na odpočinek čas je. Názor na trať jsem slyšel třeba z úst Antonína Bavorovského, který v motokrosu něco dokázal a ten pro mne platí. Syn přišel k dvojité fraktuře tím, že mu kolega nohu nerad přejel. Podle závodníka asi jeho vina.Myslím že jejich vina určitě ne, nebylo kam utéct břeh jako kráva. Díky za pochvalu stránek, jsem rád že se líbí (rád naučím). Nemohu za to že Kramolín,Třebíz,Krásná Lípa,Pacov a další tratě jsou lepší. Nikoho ani nenutím k pořádání závodů ale mohu snad říct, tady a tady to stojí za h...
Troníček Zdeněk

5 Jan Rieger Jan Rieger | 3. října 2011 v 19:12 | Reagovat

Jsem závodník  Honza,který ze závodu 28.9.v Benátkách letěl vrtulníkem.
  V pátek 30.9. jsem byl propuštěn z nemocnice a kromě modřin a odřenin jem v pořádku. O víkendu jsem si přečet článek Zdeňka Troníčka, hodnotící závod v Benátkách.Nechápu co ten pán řeší nebo chce řešit a na co si vůbec hraje.
  Z mojeho pohledu byl závod perfektně připraven, naprosto dokonalý a bezpečný povrch a všecho bezchybně fungovalo. Benátecká trať je technická a  náročná a nejní vhodná pro každého. Když jsem některé závodníky viděl v seznamováku a v kvalifikaci co na trati předvádějí  bál jsem se za ně.  Já osobně jsem udělal chybu při nájezdu na skok a dopadlo to jak to dopadlo. V žádném případě nehledám chybu u pořadatele, na motorce sedím sám a já musím vědět na co stačím a na co ne. Ve středu 5.10.  jedu trénovat do Benátek a to bych doporučil i těm co furt něco kritizujou - začněte u sebe.
                   Honza

6 Michal Baborovský Michal Baborovský | 3. října 2011 v 21:42 | Reagovat

Nebudu komentovat předchozí příspěvky,ale zareagovat musím,alespoň na stav tratě. Podle mého názoru je zadní úsek podle lesa tratě opravdu nebezpečný,vybrané koryto s metrovými břehy po stranách,bez únikových zón do boku. Nedostatečně obalené stromy v lese. Skoky dolů jsem sice skákal, ale nadrážkovaný a prokropený nájezd-nic moc. Krátký a prudký dopad,na druhém skoku také neodpouští chyby.Skoky dolů a následně výjezd a skok nahoru jsou  blízko sebe,bez ochranné sítě,nebo jiné zábrany. Názor pořadatele že za všechny úrazy (které se tam staly několik let po sobě)mohou jen jezdci s tím nesouhlasím.
Myslím si,že tratě Krajského přeboru by měly být přizpůsobené obzvláště klukům kteří začínají a mají minimum zkušeností.      
                Michal

7 msb-team msb-team | 4. října 2011 v 8:23 | Reagovat

[5]: Díky Honzo za vaší podporu. Jsem rád že jako jeden z místních jezdců jste potvrdil, že povrch tratě byl perfektní, trať technická a náročná a není vhodná pro každého. Když jste některé závodníky viděl v seznamováku bál jste se za ně.Musím vám dát za pravdu, bál jsem se s vámi a posléze jsem se bál o vás, aby jste byl v pořádku. Jsem rád že máte to štěstí, jste fit a už můžete trénovat.
Teď se vám pokusím vysvětlit, že si na nic nehraji. Jsem otec kluka který jede první sezonu Krajského přeboru s licencí C. To je tedy první stupeň soutěže u nás. Asi se oba shodneme na tom, že do 18 let za syna zodpovídám. Nechtěl jsem ho k vám na trať pustit, pro její nevhodnost pro tuto třídu. Podlehl jsem ale představě udržení místa v seriálu 9. místo za Benátky. Potvrzujete že z motorky může spadnout každý i mistr, syn ale přišel k dvojité fraktuře pravého lýtka přejetím. Přejetím od kamaráda který neměl kam uhnout. Nevíte asi, že se to stalo dole v korytě pod stromem. Syn si vybral tento náročný a nebezpečný sport sám. Neplním si teda žádné své sny já osobně. Věřte ale když mu zdravotníci sundali botu a já spatřil jeho lýtko do pravého úhlu, obětoval bych raději své nohy obě. Nechtěl jsem se synem jezdit amatérské závody bez sanitek a vyškolených praporkářů. Proto začal po dvou letech trénování a prdla závodů, jezdit Krajský přebor od základu.
Věřím že oba máme ohledně motokrosu stejný cíl, blahopřát klukům na bedně a co nejméně úrazů. Přeji vám hodně ve zdraví odjetých závodů na vaší trati.

8 msb-team msb-team | 4. října 2011 v 8:41 | Reagovat

[6]: Díky Michale za váš příspěvek, neni co dodat.
Jsem rád že jste pochopil, o co mě jde. Rád bych také viděl nadějné mladíky po závodech, kdekoli nejen u nás ČR. Budu také rád, když se postupně vyjezdí a neukončí svou kariéru kvůli nesmyslným úrazům.
Diky

9 Aleš Dvořák Aleš Dvořák | 4. října 2011 v 9:35 | Reagovat

Jen bych chtěl upřesnit nějaké informace , trať v Benátkách je tuším skoro 20 let bez větších změn stejná se spoustou odjetých závodů  ,o větší náročnosti oproti např. Sedlečanské trati s tím plně souhlasím .Trať prošla homologací  , v den závodu ještě zkontrolována sportovními komisaři a vybranými zástupci z řad jezdců , pokud byla trať nebezpečná nebo špatně připravená , proč se nikdo neozval při rozpravě a závody se nezrušily?  . Myslím že v prvopočátku návrh tratě připravily jezdci  Petr Kuchař, Michal Baborovský a další jezdci Dukly Praha ,tedy žádní začátečníci.
Každá trať má své specifické místa Stříbro skoky přez silnici, Kramolím dlouhý kopec s 2 skoky , Loket skok přez cestu a tragicky známy spodní usek, o jejich bezpečnosti nebo náročnosti by šly vést dlouhé diskuze .
Nájezdy na oba skoky  od lesa s vůbec nekropily , ale byly namočeny z předchozích dešťů ale to se špatně připravenou tratí nemá nic společného,technika na přání některých jezdců  před 1. jízdou drážka srovnala.
Mam na věc asi odlišný pohled , protože jsem se přímo podílel na přípravě závodů a i jsem závodil a vím kolik usilí stálo uspořádat závody , ale to je těžko pochopitelné pro někoho kdo si tuto kombinaci nikdy nevyzkoušel.

10 Tomáš Petermann Tomáš Petermann | E-mail | 4. října 2011 v 9:42 | Reagovat

Jezdím už hodně dlouho, ale občas se nastačím divit, co je někdo schopný vypustit z pusy. Už ani nepamatuji, kdy se jel v Benátkach nějaký větší podnik a pravděpodobně už ani nepojede. Na trati se jezdí pouze závody krajského přeboru a různých jiných hobby závodů. Za ty léta se tam zranilo opravdu hodně jezdců v porovnání s jinými tratěmi. Hlášky typu "když na to někdo nemá, tak ať to neskáče" nebo "zranění k motokrosu patří" jsou fakt výborný..... Skoky od lesa skáču, ale musím potvrdit, že dopadové hrany rozhodně bezpečně udělané nejsou a z vyježděných kolejí, obzvlášť v druhých jízdach, dobrý pocit určitě nemám. Při výjezdu zpět nahoru doufám, že to nikoho nerozmete a nesundá mě v proti směru. Jedna věc je technicky náročná trať, druhá věc je trať nebezpečná. Pokud by se pár úseků upravilo, určitě by to nedegradovalo trať, ale naopak by to přilákalo mnohem více jezdců. A pro koho se závody vlastně dělají? Pro jezdce! Cílem je si dobře zazávodit a odjet zdravý domů.

11 msb-team msb-team | 4. října 2011 v 10:45 | Reagovat

[9]: Díky pane Dvořáku za vaše slova, myslím ale, že je dnešní motokros daleko rychlejší, než před dvaceti lety. Nikdy jsem závodně nejezdil, pohybuji se ale v depu tři roky a bedlivě naslouchám jezdcům, kteří jezdí řadu let. Všech si jich nesmírně vážím, někteří, přes různá zranění závodí až do veteránských let. Proto věřím jejich názoru, že všechny třídy poslední léta zrychlily. Jde jen o to, abychom viděli na trati více juniorů, kvalit Romana Hanouska. Aby nekončili zbytečně předčasně. Neni mým cílem někoho poškodit, naopak snažím se tento náročný sport propagovat. Propaguji motokros na snímcích, které nepřetržitě publikuji. Věřím že i na přípravu závodů je lidí málo, to je ale problém všech dobrovolných organizací. Motokros se ale nedá srovnávat třeba s (dobrovolnými hasiči). Tady jde víc o zdraví.
Přeji vaší trati jen to dobré a hlavně aby nebyla mezi jezdci a přáteli motokrosu specifická počtem úrazů.

12 Petr Bartoš Petr Bartoš | 4. října 2011 v 10:49 | Reagovat

Na tyto trati jsem od mládí začínal i já , a je jasné že jsem hned všechny skoky neskákal , ale ti kdo to s motokrosem myslí vážně a chtějí něco dokázat by na takových tratích  měli  hlavně trénovat , protože při dalším postupu přijdou mnohem těší tratě , a nebo je varianta ta že můžou jezdit po louce , ale i tam se můžou drážky udělat. A kdo chce může mi zavolat a já mu pomohu v tréninku.

13 msb-team msb-team | 4. října 2011 v 10:50 | Reagovat

[10]: Díky p. Petermann za váš komentář. Díky že jste článek četl a pochopil jeho smysl, ještě jednou díky.

14 msb-team msb-team | 4. října 2011 v 11:44 | Reagovat

[12]: Díky Petře za názor,už jsem ti v některém článku děkoval za přístup k motokrosu. Je jasné že jsi vzor pro většinu těch mlaďasů. Že jsi zůstal zcela v pohodě, jsi nám ukázal v Tupadlech, ještě jednou díky. Sledovat tě jet na domácí trati, kde jsi začínal, byla jedna z hezkých chvil. Souhlasím že se dá hodně natrénovat ale atmosféru závodů, kdy jede 36 jezdců v chumlu na tréniku nedáme. Díky za nabídku, pokud bude mlaďas fit, rádi zavoláme.

15 Miroslav Bureš Miroslav Bureš | E-mail | Web | 4. října 2011 v 18:22 | Reagovat

Původně jsem se nechtěl této diskuse zúčastnit, neboť těchto diskusích prožívám dost v zimních přípravách SMS, ale chci reagovat na některé názory které zde padly.  Začnu tím, že Tobě Honzo poblahopřeju že jsi dopadl pouze s odřeninami, druzí jsou na tom hůře a 5.10. asi ještě trénovat nepůjdou. V tvém článku uznáváš, že jsi udělal chybu, to musíš vědět ty sám. Ale kromě této chyby jsi chyboval proti řádům ještě dvakrát. A to s tebou nemůžu souhlasit, že to je jenom tvoje věc na co se cejtíš. V řádech je dáno, že  jezdec může startovat ve dvou kubaturách pouze tehdy, kdy bude mít mezi jednotlivými jízdami minimálně 30 minut pauzu, což jsi nesplnil. Nastoupil jsi po dojetí Hobby Open ihned do jízdy Open Přebor a tím jsi porušil řády ještě jednou, protože jsi neměl motocykl  10 minut před startem v předstartovním prostoru. Na upozornění delegovaného činovníka jsi reagoval že jezdíš obě třídy a je to tvoje věc.  CHYBA !! vědomě jsi vystavil ředitele závodu v nebezpečí odpovědnosti  za Tvůj úraz. Ještě že to dopadlo ,,dobře´´ jinak bych nechtěl být v ředitelově kůži při výslech s policií ČR, ale to si jistě uvědomuješ jakož i pořadatel který tě přijmul do obou tříd. Protože řády znáš velice dobře jak jsem již poznal z našeho jarního  jednání po dvou odjetých závodech Buell Cupu.

Moje druhá reakce je na odpověď Aleše Dvořáka. Ano trať byla před 20ti lety navrhnuta a zhomologována na závody MMČR v SUPERCROSSU a tam jsou dána jiná pravidla. Jak víme MMČR v SUPERCROSSU se již v ČR několik let nepořádá, mám pocit že z důvodu nezájmu našich jezdců.  A pro těch 12 z republiky kteří zájem měli a uměli to, se Autoklubu ČR se nevyplatilo tyto závody pořádat. O tom jak  trať v Benátkách n/J  prošla před cca 2 roky rehomologací se nechci zmiňovat. To patří na jiné jednání.  Faktem ale je, že  zástupci Sdruženého přeboru SMS včetně mě se již 3 roky zpět snaží před každou sezónou rozumně domluvit s pořadatelem AMK Benátky, aby inkriminovaný úsek na této trati drobnými úpravami ( nikoliv zrušením) maximálně zbezpečil pro úroveň přeborových závodů, bohužel dodnes bez kladné odezvy ( a přitom by stačilo tak málo). Ano každá trať má svá specifická místa jak píšeš, ale to přece není argument na ty spousty úrazů které se tam staly.  Byl jsem ve Stříbře o kterém se také zmiňuješ a tam celé jezdecké pole těch samých Hobbýků  včetně dámských závodnic skákalo přes silnici nahoru a dolu bez větších problémů a bez obav. Ale to jsou samozřejmě polemiky, které nebudou mít nikdy konce. Pro vás pořadatele by měli být důležitá fakta:  1. Proč jsou zpětně několik let na těchto dvou místech při každém závodě takové úrazy ( argument ,,to je motocross´´ nebo ,, jezdec udělal chybu´´ neberu!, je to velmi alibistické). Podle tebe bych měl mít také odlišný pohled na situaci, ale nemohu se s tebou ztotožnit přestože jsem také 11 let pořádal závody KP  ( s partou motocrossových nadšenců) a zároveň jsem na nich závodil. Vím jak je to náročné ( psychicky i fyzicky) večer před závodama tlouct kolíky, tahat mlíko a nemít po ruce alespoň 10 pomocníků. Druhý den si sednout za řídítka, závodit a ještě poslouchat ,, jak je to blbě a jak by to někdo udělal líp´´. Závodím od roku 1974 nepřetržitě bez vynechání jediné sezóny dodnes. To je asi jediný úspěch kterého jsem dosáhl, žádné Mistrovství Světa ani Evropy, pouze úroveň Mistrovství Republiky v dresu Rudé Hvězdy  Praha až do jejího zániku v roce 1990. Pak jsem pokračoval jako amatér soukromě až do teď.  Nikdy jsem nechtěl aby se tratě zlehčovali nebo zjednodušovali , ale aby byly vždy maximálně bezpečné  pro toho, kdo na nich závodí a to je rozdíl, který někteří lidé nechápou.  Souhlasím s Petrem Bartošem, kdo chce proniknout dál než do krajského přeboru, musí toto trénovat.  Budou následovat tratě daleko těžší.  Ale nikdy bych neřekl, ani poslednímu z Hobby jezdců ,, když nato nemáš a bojíš se tak sem nejezdi´´ a bohužel takovéto věty jsem slyšel od Vašich místních organizátorů. Bohužel systém v českém motocrossu je takový jaký je a na pořádání závodů na úrovni SMS nedostáváme žádné dotace, proto je systém založen na vkladu jezdců ( jediném přijmu pro pořadatele). Takže počty jsou jednoduché – není –li dostatek jezdců ( minimálně 150) není pořadatel schopen finančně pokrýt náklady na závod SMS. Každý si dnes může přečíst výsledky závodů a počty zúčastněných jezdců v daných třídách a pak zjistí že věta ,, tak ať jsem ty Hobbýci nejezdí´´ je krátkozraká, protože bez tohoto velkého počtu  Hobbystů, pořadatel závod finančně neustojí a kde by pak závodilo těch 25 Ačkařů a Béčkařů dohromady.? To jsou bohužel fakta v dnešní struktuře motocrossu. Doufám že Ti, co to s motocrossem myslí dobře se zamyslí a při zimním jednání o další sezoně  mezi zástupci SMS a zástupci pořadatelů AMK Benátky dojde k sjednocení názorů a k rozumné dohodě, protože by bylo škoda aby tento areál ve Středních Čechách který je jeden z mála fungujcí pro motocross a je dotován Autoklubem ČR pro vývoj mládeže, by se stal pro širokou jezdeckou základnu SMS z hlediska bezpečnosti jezdců těmto závodníkům NEDOSTUPNÝ.
Miroslav Bureš

16 msb-team msb-team | 5. října 2011 v 6:42 | Reagovat

Díky za další názor Mirku, k tomu není co dodat.

17 Pořadatel Pořadatel | 5. října 2011 v 18:47 | Reagovat

Za  pořadatele:
Kampaň kterou proti nám vede spisovatel Z. Troníček bohužel za vydatné podpory M. Bureše a která je založená na řadě nepravdivých informací nám usnadnila rozhodování jaký podnik v roce 2012 v Benátkách uspořádáme. V žádném případě to nebude Sdružený přebor SMS.
Věříme, že Zdeněk,Mirek,Michal a Tomáš v příštím roce uspořádají kvalitnější závod přeboru SMS na své trati, než byl 28.9. v Benátkách kde to stálo podle Z. Troníčka za ho...Rádi se přijedeme a jistě se něco přiučíme.My jsme dělali závody od roku 1992. Dnes bylo u nás trénovat asi 15 motorek.
  Určitě máte dobrý pocit jak jte prospěly motokrosovému sportu.

Tímto považujeme diskuzi na toto téma pro nás za ukončenou.
   Za pořadatele:  Karel Dvořák a
                   Jiří Červenka

18 msb-team msb-team | 5. října 2011 v 20:14 | Reagovat

[17]: Díky za příspěvek i vám pánové, je smutné že jste to pojali tímto způsobem. Myslel jsem, že nám jde všem o zdraví jezdců. Jeli jsme se synem letos závody dva na vaší trati. Jednou skočil na záda jezdci z MX Bakov jiný jezdec, na SMS ve stejném místě přejeli mého syna. Jestli ale tvrdíte o jezdci, který se věnuje od roku 1974 motokrosu a zná vás léta osobně, že je lhář, tak tu něco smrdí. Asi nevíte co je to kampaň a znáte jen tu řepnou. Kdybych chtěl vést kampaň, nevedu tuto debatu na našich teamových stránkách. Píšete jestli mám dobrý pocit, jak jsem prospěl motokrosu. Jen jsem upozornil jezdce hobby, na co se mají u vás, pokud se něco nezmění připravit. Z vašeho přístupu mám pocit plný smutku. Člověk který nepřizná chybu a nechce zjednat nápravu a co je nejhorší, pohrdá lidským zdravím, nestojí ani za podání ruky. Závody nepořádám a ani to neumím, nejsem spisovatel ale obyčejný svářeč, předák několika lidí. Věřte že svářet umím a za 37 let my svár, ani lidem které vedu nepraskl. Bereme za svoji práci také peníze. Závěrem vám ale přes všechno přeji, až k vám zase přijede patnáct motorek trénovat, ať patnáct jezdců zase ve zdraví odjede.

19 Aleš Dvořák Aleš Dvořák | 6. října 2011 v 0:56 | Reagovat

Jo, asi tady opravdu něco SMRDÍ,
Vážený pane co  37 let svařujete a  neprasknul ani svár , cituji vás nikdy jste nezávodil, závody nepořádal ani to neumíte , pardon  3 roky jste bedlivě naslouchal jezdcům  , ale víte nejlíp jak by se to všechno mělo dělat,není mi jasná jediná věc , jak to že ještě nejste minimálně president AČR.
To že vám můj táta nestojí ani za podání ruky , kterému podle mě nesaháte ani pokotníky vypovídá vše o vás a není k tomu potřeba víc dodávat.
Prosím neodpovídejte mi ,ani o to nestojím.

20 msb-team msb-team | 6. října 2011 v 8:21 | Reagovat

Odpovídám každému a také každý  může na stránky svůj názor napsat. Jsem rád, že se každý podepíše a vážím si toho. Popravdě jsem napsal vše i o pořádání závodů. Nenapsal jsem ani do článku že jste během seznamovacího tréniku bagrovali metr od tratě poruchu vody. Jezdci jezdili metr od lžíce bagru. Během závodu, také učili diváci a lidé z depa, mávačku správně používat praporek na spodní lavici u depa. Vše mám nafoceno a mohu vám zaslat snímky i se sanitkou (stála mezi tratí v nejužším místě i s vaším otcem) kde veterán smetl její osádku. Podle vás asi vše v pořádku. Jsem asi první který vám vše napsal, tak do mě. Uvědomte si, že já mám zraněného syna o kterého musíme pečovat a snad se povede, že bude chodit bez následků. Jen kopete kolem sebe. Nikde jsem nanašel od vás ani pořadatelů přání brzkého uzdravení. Byla to má žena, která seděla v nemocnici. Čekala na převoz syna k operaci a během čekání,počítala vaše padlé. Přivezli jich z tratě dost. Píšete že nesám vašemu otci po kotníky, chápu že ho bráníte, moji synové by se asi chovali stejně. Vše by asi ale formulovali jinak. Snažíte se tady ukončit debatu a ani nepřiznáte sebemenší chybu. Píšete že vám neni jasné, proč nejsem ještě president AČR. Mě je ale zcela jasné, proč není nikdo ve funkci od vás. Samozřejmě že nevím všechno, jedno vím ale určitě, dokážu přiznat chybu. Udělal jsem velkou a bude mne mrzet dlouho, vzal jsem syna 28.9. k vám na závody. Jediné co jsem si odnesl jako pozitivní, byla omluva kolegy syna hned v depu. Ten za  mnou přišel okamžitě, nešťastný že se neměl kam uhnout. Sedmnáctiletý kluk, je od Plzně. Jsem rád, že se tací rodí a ještě jsou.

21 Aleš Dvořák Aleš Dvořák | 6. října 2011 v 9:36 | Reagovat

Na to můžu říci jediné, myslím že už to tady zaznělo uspořádejte závody které nebudo mít chybičku , potom se o tom můžeme bavit znovu a poznáte ten  velký rozdíl mezi tím něco uspořádat a jen o tom psát jak se to má dělat.
Nějaké urazy jsem také zažíl  Třištivě zlomenou stehení kost , na 2x zlomenou ruku, dva dny v bezvědomí  , zlomená klíčni kost.... a spoustu dalších , na různých tratích  a za různých okolnosí , ale nikdy jsem neměl potřebu někoho obviňovat. Byl jsem na spoustu závodech kdy nebylo pro prach  vidět na krok , špatně připravená trať nebo jiné věci co se mi pro mě zdály nebezpečné , sbalil jem se a jej domu , každý se tak může rozhodnout .

22 msb-team msb-team | 6. října 2011 v 11:59 | Reagovat

Aleši, asi jste si neprohlédl archív těchto stránek. Jsou tam články o závodech, které byly skvělé a taky na náročných tratích ale i o špatných, kvůli kterým jsem přešel se synem do podniků SMS. Je to škoda, poznal by jste, že neni mým cílem někomu škodit. Píšu prostě tak jak to je a budu pokračovat dál. Návštěvnost, je pro vaši zájímavost kolem 600 návštěv každý den, to se přeci nedá dokázat lží. Vždyť řada lidí, kteří stránky navštěvují, jsou závodníci, doprovod, diváci, kteří na tyto závody jezdí. Věřte, že kdybych lhal je po návštěvnosti během týdne.
Jsem rád, že jste všechny svá zranění přečkal a můžete závodit dál. Když jste si prožil tolik bolesti a  máte možnost něco změnit,  nechápu proč to neuděláte, aby si ostatní nelámali kosti jako vy. V poslední větě, vašeho posledního příspěvku máte pravdu. Měl jsem vše v úterý zabalit a odjet. Neudělal jsem to a mrzet mne to jen tak nepřestane. Syn totiž držel v ruce licenci C s nadpisem Středisko AČR Benátky n. Jizerou. Myslel jsem že jsme doma.

23 Eva Pavlová Eva Pavlová | 9. října 2011 v 14:23 | Reagovat

V Benátkách jsem byla jako divák a udivuje mě kolik negativních ohlasů si pan Troníček musel přečíst za svůj celkem krátký článek, v kterém popisuje co se stalo a jak závody viděl on.  Nikdy jsem neslyšela, ani v tomto článku to nečtu, že by někdo zlehčoval dřinu a náročnost pořádání závodů. Jen si každý odváží jiné pocity. Někdo radost z povedených závodů, někdo z vítězství, někdo strach, jestli mu nebude kulhat čtrnáctiletý kluk, někdo hnusný pocit, že někoho přejel, někdo radost, že nemá zlomenou páteř a tak dále...  
Proč se ale bránit zamyšlení nad tím, zda by skutečně šlo něco změnit nebo nešlo nebo se jenom nechce?
To co napsal pan T. není zesměšňování praporkáře, ale poukázání na to, že takhle by to na závodech být nemělo. Praporkáři, celý den na sluníčku, nakonec malátní a  sedící na zemi...říkáte si, jaký asi mají přehled, jak rychle zareagují a  začnou mávat když někdo spadne, všimnou si toho vůbec? Nevím, zda jim to poskytuje pořadatel nebo je to jejich vlastní, ale jinde (např. v Sedlčanech) má praporkář na svém místě k dispozici židli, slunečník a občerstvení.

Všechny jezdce, od těch nejrychlejších k nejpomalejším, spojuje láska k motokrosu, nakupují motorky, vybavení, jezdí trénovat, na závody.... Každý zažil pády, někteří úrazy a kdo ho měl ví, kolik to přináší bolesti i komplikací v normálním životě. Bedna má jen tři stupně, je spousta jezdců, kteří na ní nikdy nestanou a odjíždějí ze závodů  právě jenom se svými pocity. Dost tedy záleží na pořadatelích a pokud je i komentátor, tak také na něm, jestli alespoň slovem podpoří jezdce po úrazu, jaký použije tón, pochválí rychlého, pomalého, nejmladšího, nejstaršího....

Nezlobte se na mě, ale názor, že si každý může vybrat jestli na určitou trať pojede nebo ne je sice správný, když se jedná o samostatný závod, ale když je trať zařazena do seriálu, je to přeci jen trochu o něčem jiném.
Také to, že se člověk může sbalit a jet domů, když se zdá trať nebezpečná nebo špatně připravená.... ono je to pak docela těžké rozhodnutí, když se brzy ráno vstane, jede se někdy dost daleko, zaplatí se startovné, všechno se vyloží.... ani kolikrát nejde už z depa odjet ...  ano někdy to jezdec udělá, ale rozhodně má takový den zkažený nejenom on, ale i jeho doprovod.
Možná, že někomu hobby jezdci a Veteráni vadí, někdy cítím i jakési pohrdání ( Veteránem bude jednou každý :-), ale oni k závodům patří, oni dokážou narvat depo k prasknutí, oni se dokážou radovat ze souboje i na dvacáté pozici, oni ale také chtějí jít v pondělí do práce nebo do školy. Ano, dělají chyby i se zraní, ale uvědomte si, že úsek v Benátkách už je svou nebezpečností tak vyhlášený, že tam hobbík udělá kolikrát chybu už jenom ze stresu.
Trať v Benátkách je pěkná a je škoda, že nemá třeba menší okruh pro hobby třídy, bez obávaného úseku u lesa.

Všichni jsme soucítili s Janem Riegerem, když ho nesli do vrtulníku a potleskem jsme mu přáli ať vyšetření dobře dopadne. Mezi těmi co mu to přáli a tleskali byl i pan T., jehož zraněný syn byl v té době na cestě do nemocnice. Na chvíli jsem měla pocit, že je motokros sport, ve kterém lidi drží při sobě, ale bohužel, je to jako s televizí, těch jobovek už je tolik, že lidé začínají být k osudům druhých lhostejní.  Přeji Tomášovi ať se brzy a hlavně bez následků uzdraví a panu Troníčkovi ať to neovlivní jeho přátelskou a obětavou povahu.

24 msb-team msb-team | 9. října 2011 v 18:47 | Reagovat

Díky p.Evo za komentář.Jsem rád že svůj názor napsala i žena z pozice diváka.Moc si toho vážím díky.

25 Hynek Plocek Hynek Plocek | E-mail | 10. října 2011 v 21:30 | Reagovat

Za HIPOZ reakce na závody v Benátkách 09.2011 Plocek Hynek.

Pozorně jsem přečetl veškeré komentáře k závodu a nerad bych vystupoval jako nějaký kazatel, nebo všeználek.
Snad všichni pamatují trať ve Slivenci, kterou jsme navrhli a postavili sami bez  cizí pomoci a na které se také odjely závody a proběhly také kontrolní závody reprezentace.
Víme jak chutná dřina před závody a jaké starosti a úsilí to obnáší a jak někteří jezdci mají zcela zcestné názory na pořadatele.
Přesto jsme před homologací oproti spornému názoru tehdejších špičkových jezdců, kteří prosazovali určitou pasáž a jezdců nižší výkonnosti, kteří tu samou pasáž kritizovali jako velice obtížnou a pro ně problematickou – provedli po dohodě s p.Šeflem úpravu celé pasáže ve prospěch jezdců nižší výkonnosti a přesto to na náročnosti tratě neubralo.  
Dle hodnocení předních jezdců a jezdců všech ostatní kategorií včetně veteránů bylo, že kdo
odskáče Slivenec nemá problém na žádné trati v ČR.Aby toto nevyznělo jako samochvála
uvádím přímo jmenovitě: J.Čepelák,M.Kučírek,P.Bartoš,P.Masařík,F.Zelenka,P.Kuchař a
další jezdci, kteří v tu dobu sice nepatřli ke špičce, ale motokrosu rozhodně rozuměli.
Myslím, že nikdo nemá právo stavět zdraví jezdců před požitek diváků, nebo před svoje vlastní ego – tím není řečeno nic ve zlém.
K trati v Benátkách jsou výhrady mezi jezdci už řadu let a mohu zodpovědně tvrdit, že se vždy jednalo o pasáž při výjezdu z lesa a následný výjezd.Sám jsem byl přítomen kdysi osobnímu rozhovoru s P.Bartošem, kdy sám řekl, že tato pasáž je na hraně bezpečnosti.
Ale ze zkušeností není fér se ohánět v současné době názory místních jezdců, protože samozřejmě chtějí být v očích místních pořadatelů za ty dobré a nechtějí být za údajné zrádce,
z těchto důvodů bych se nikdy neoháněl názory ( na Sliveneckou trať )svých jezdců za HIPOZ  ať to byl F.Zelenka, nebo P.Masaříkem.
Za zcela zcestné považuji názor, že při rozpravě nikdo neprotestoval proti stavu tratě – každý kdo to udělá, tak ví, že v očích ostatních jezdců je za sraba a potom nevím jak by se se ctí procházel v depu.Zažil jsem kdy si jezdci při rozpravě stěžovali na trať – ale to si ztěžovali ti
nejlepší včetně P.Masaříka a to pak nikdo z ostatních jezdců nebere jako srabárnu, ale jako
rozumný – protože si stěžují ti kteří jsou lídři motokrosového dění v ČR.
Mám zato, že není vhodné vést slovní válku o tom kdo je ten lepší, ale snažit se najít řešení, které bude vhodné pro další vývoj motokrosu , protože určitě nikoho netěší rozhovory o tom, jak se v Benátkách zase zranilo mnoho jezdců.
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že úprava této pasáže by nestála mnoho peněz a po jejím provedení ku prospěchu všech motokrosařů – by každý kdo by tam přijel a viděl, že změna této tolik kritizované pasáže je provedena – určitě by rád přispěl byť formou zvýšeného vstupu na trať na trénink a investice včetně pošramocené reputace by se vrátily v krátkém čase.
Myslím, že řešení by bylo také v tom, že se pozvou k jednání přímo na trati jezdci, kteří něco
již  znamenají a jsou velmi zkušení ať ze závodů v ČR, tak z mistrovství Německa,nebo z
mistrovství Světa.Z dosažitelné vzdálenosti jsou např.P.Bartoš,J.Čepelák a P.Masařík.
Myslím, že tito jezdci se navzájem respektují, ale zároveň vždy jsou soupeři – a pokud budou
přímo na místě, tak budou chtít ukázat, že to jde a zúročí své obrovské zkušenosti z domácích
ale i zahraničních tratí.Tím nechci říct, že své názory a návrhy nemohou na místě uplatnit jiní,
ale jen ti kteří jak říkáte něco dokázali a jsou znalí těchto problémů ohledně stavby tratě.
Myslím, že motokros v ČR není zrovna v dobrém stavu a takovéhle rozbroje mu jen škodí a odrazují jak sponzory tak samotné rodiče jezdců a potažmo neprospívají vývoji nových talentů, které bohužel v současné době nemáme na patřičné úrovni.
Závěrem musím konstatovat, že Vám všem dle vašich sdělení jde o samotný motokros , ale
panují rozdílné názory , které jsou vždy ovlivněné osobním názorem ,který je ovlivněn samotným postojem jedné strany jako hostující jezdci  a druhým názorem za pořadatele a za domácí, nebo místní jezdce.Přesto jsem přesvědčen, že při troše dobré vůle jste schopni tuto situaci řešit – pokud se obě strany svolají a zapomenou na předešlé osočování.
Moc rád bych přijel na další závod v Benátkách a viděl krásné závody ať už půjde o body, nebo to bude jen nějaký volný závod.

26 msb-team msb-team | 10. října 2011 v 22:41 | Reagovat

Díky za tento komentář,doufám že nezapadne.

27 Karel Dvořák Karel Dvořák | 3. listopadu 2011 v 19:31 | Reagovat

Vážení  přátelé motokrosu.

Ti, kteří  mě znají z dění okolo motokrosového sportu ve kterém aktivně působím  téměř 20 let, tak vědí, že nemám potřebu  se předvádět na něčích stránkách v nic neřešící  diskuzi.
K předchozím článkům a cílené snaze pošpinit pořadatele závodu z Benátek se nehodlám vyjadřovat neboť to co zaznělo  od některých pisatelů považuji za ubohé.Rozhodně nebudu nikomu vnucuvat své názory, uvedu pouze některá fakta a skutečnosti.
  Závod v Benátkách jsme uspořádali na základě schváleného sportovního kalendáře SMS  ve vypsaných třídách.

Motokrosová trať má schválenou a platnou homologaci do roku 2013 pro  tento druh podniku. Den před závodem byla provedena inspekce tratě za účasti
J.Žák, M.Bureš a J.Červenka -výsledek  bez závad. Z toho jednoznačně vyplývá, že tento podnik se konal v souladu se sportovními řády Federace motocyklového sportu AČR. Nikdo z účastníků  v průběhu podniku nepodal protest ani stížnost.

Motokrosový  areál jsme začali stavět po roce 1990 za úzké spolupráce s nejlepšími Českými motokrosaři  teamem Dukly Praha /trenéři J. CHuravý, J. Hřebeček a závodníci Kučírek, Kuchař, Zemen, Baborovský/ asi tedy žádní amateři.

  Motokrosová trať byla od samého počátku  homologována pro závody  MOTOKROSU, až později se homologace rozšířila i pro superkros. Tvrzení, že trať byla od popčátku homologována pro superkros  je naprostý  nesmysl. Stejně jako nejní pravda, že motokrosové závodiště v Benátkách  je dotované  autoklubem ČR pro vývoj  mládeže.Takto  bych mohl vyjmenovat další a další šířené nepravdy.

   Naprosto nechápu neutuchající snahu některých pisatelů neustále něco  za nás řešit a udílet nám  rady. Pokud si vzpomínám nikoho jsme o radu nežádali a hlavně jsme problém lidí, kterým naše závodiště nevyhovuje již vyřešili. 5.10.
jsme jsme jasně a srozumitelně oznámili a to znovu potvrzujeme, že vroce 2012 se závod Sdruženého přeboru v Benátkách nepojede.
  Chtěl bych zdůraznit, že o budocí podobě Benáteckého závodiště se bude rozhodovat pouze v Benátkách !
   Věřím, že rady a náměty, které jsou v některých článcích dokáží pisatelé realizovat v praxi a uspořádají lepší závody na vlastní lepší trati. Je to snadné a jednoduché  pokud se o tom pouze  kecá.
  V každém případě snaha několika jedinců je korunována úspěchem - závodníci mají o jednoho dlouholetého přadatele závodů  méně.
  Nekonec všem, kteří to s motokrosovým sportem myslí vážně a hlavně pro jeho rozvoj něco konkrétního dělají přeji hodně zdraví a odolnosti.

Karel  Dvořák  za pořadatele
Motokros klub AČR Benátky nad Jizerou

28 msb-team msb-team | 7. listopadu 2011 v 9:46 | Reagovat

Tento komentář, komentovat nemá smysl. Vážim si komentářů jezdců a odborníků, kteří sem vložili komentáře smysluplné. O to víc si cením slov p.Žáka, který v předstartovním depu druhé rundy Hobby MX2 řekl ,,kluci vemte rozum do hrsti, jedete poslední rundu tohoto ročníku, nechci tu už vidět sanitku".
I tak málo stačilo.

29 ZdenekR ZdenekR | E-mail | 17. ledna 2017 v 17:07 | Reagovat

Chtěli byste zvýšit návštěvnost na msb-team.blog.cz několikrát? Hledat v google: Masitsu's tricks

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama